Bloggarkiv

onsdag 7 december 2011

Ett hugg i magen

Usch vad jobbigt. Jag kom hem runt klockan fyra på eftermiddagen idag och gick och la mig direkt och somnade... och drömde om honom.

En gammal musikklasstjej som gick ett år över mig och som jag var ganska bra kompis med pratade med honom. Hon sa "men grattis hörru, hon är verkligen skitsnygg... shit alltså, jag är nästan avis". Jag visste inte vad hon pratade om först, men efter ett tag när jag gått runt och grubblat i mitt eget huvud kom jag plötsligt på att han hade skaffat flickvän. Jag såg de gå inne i stan tillsammans och hon var verkligen skitsnygg... jag blev helt nere.

När jag vaknade mådde jag illa och var hungrig. Jag vet vem tjejen är, hon finns i verkligheten (det var till och med han som introducerade henne för mig), men hon är redan ihop med en ganska stor svensk rapartist så det är inte troligt att de blir ihop. Trots det så bekräftade drömmen vad jag innerst inne är rädd för. Att han skulle bli ihop med någon... och alla på jobbet skulle reta honom för det och han skulle prata om henne hela tiden och jag skulle falla i glömska.

Jag skulle sluta existera.

Inga kommentarer: